

A jelmezbálban az a legjobb, hogy az ember kibújhatik a saját bőréből, hogy más lehet, tökéletesen más, mint aki a valóságban. (...) Hogy az ember néhány óráig azt játszhatja, hogy megváltozott, elvarázsolták, idegen és ismeretlen lett hirtelen.
Szabó Magda
Hagyományos farsangi mulatságunkra az idén február 27-én került sor. A beöltözésnél gyakorlatilag szabad kezet kaptak tanulóink: egyéni, csoport és osztály produkcióval is fel lehetett lépni. Ismét számos szép és ötletes jelmezt csodálhattunk meg. A tombolasorsoláson szokás szerint rengeteg nyeremény talált gazdára.

Hamarosan vége a báli szezonnak, s kezdődik a húsvétra való lelki felkészülés a nagyböjti időszakkal. Mindenkinek szeretnénk itt is köszönetet mondani mindennemű segítségért, legyen az jelmezkészítésben és maszkírozásban való közreműködés, felajánlott tombolatárgy, vagy a gyerekeknek készített finomságok.
További képek a Farsang galériában!
A gyerekek legnagyobb része már eleve hallott a drogokról, az internetnek, a tévének, a rokonoknak vagy az osztálytársaknak köszönhetően nagyon korán képbe kerülnek. A legtöbb gyerek 8 éves korára már hallotta a drog szót, és egy-két fajtát ismer is. Az igazi gond ott kezdődik, hogy a véletlenszerűen kapott információk általában nem fedik a teljes igazságot. Így az csak jobban összezavarhatja a diákokat a témában. Sok a kísértő hatás: fogyasztásra buzdíthat akár a média, a divat, a haveri tapasztalatok. A drogok első kipróbálása jellegzetesen serdülőkori társas jelenség, ez a korosztály van a leginkább kitéve a veszélynek. Leginkább a tudatlanság, a csoportnyomás, a menőnek tűnni vágy és valamely problémától való menekülés terelheti a serdülőt a drogok irányába. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy egy haver mondja el, mit kell tudni a drogokról (aki esetleg maga is drogfogyasztó), vagy egy drogprevenciós szakember.

Felsős tanulóinknak Határ Eszter főtörzsőrmester, a Sárbogárdi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályának munkatársa tartott előadást, melynek során a legális és illegális drogokat egyaránt érintette, de szóba került a lehetséges jogi következmények, a fiatalok szerhasználata, és a manapság divatos trendek (elf bar, nikotinpárna) témaköre is, vagy éppen a bulizás veszélyei. A legfontosabb tanulság: biztonságos drogozás nem létezik, csupán ábránd. A droghasználat már rövid távon is, de hosszú távon bizonyítottan károsítja az egészséget, számos betegség forrása lehet, és függőséget okoz. A legegyszerűbben úgy tudjuk elkerülni a rászokást, ha nem kezdjük el, tudunk nemet mondani a drogokra.
Az előadás végén tanulóink számos kérdést tettek még fel az előadónak, aki kitartóan állta a rohamot és igyekezett válaszolni mindenre. Köszönjük Határ Eszternek a mai tájékoztatót, bízunk benne, hogy sokat tanultak belőle diákjaink és emlékezni fognak az itt elhangzottakra jövőbeli döntéseik során is.



Idén is megrendezésre került az angol nyelvi verseny Sárbogárdon a Petőfi Sándor Gimnázium harmadik emeleti aulájában. Előzetesen a jelentkezőknek meg kellett írni egy írásbeli feladatsort, s aki azon túljutott, az vehetett részt a február hetedikén megrendezésre kerülő versenyen. Iskolánkat Bugyik Laura, Kálmánczhei Kristóf és Nyikos Balázs nyolcadikos tanulók képviselték.

Előzetes feladatként csapatnevet kellett választani a diákoknak, ami végül a Moment Hunters (Pillanat Vadászok) lett nálunk, s egy tíz diából álló ppt-t kellett készíteniük az iskolájukról. Ezt a ppt-t a helyszínen be is kellett mutatniuk, ami meglepetés volt az összes csapat számára, de mindenki végül megállta benne a helyét. Diákjaink a legtöbb pontot érték el ebben a feladatban!

Érdekes volt végighallgatni a különböző iskolák angol nyelvi bemutatóját a diákok szemszögéből látva. Volt feladat az ünnepekről, szókereső játék, képfelismerés, kahoot-os feladat, amihez a diákok a saját mobiljaikat használhatták. Az utolsó feladatok közt szituációfelismerés és dalszöveg kitöltés volt. Dobogós helyezést nem értünk el, de a gyerekek sok élménnyel és tudással gazdagodtak. Lényeg, hogy jól érezték magukat, tapasztalataikat pedig hasznosíthatják majd a középiskolában is. S egy kis ajándékot is kapott mindenki.

A gimnázium igazgatója, Novák Kovács Zsolt tanár úr pedig jelezte, hogy várja ezeknek a fiataloknak a jelentkezését a nyelvvizsgákra, amiket most már ott helyben le lehet tenni. Erről minden felkészítő tanár kapott egy részletes leírást, amely alapján tájékoztatni tudja az érdeklődő tanulókat.

Jákob Zoltánné felkészítő tanár
2024. december 24-én Ferenc pápa ünnepélyesen megnyitotta a „Remény zarándokai” mottóval meghirdetett 27. rendes Szentévet. Ezért nem meglepő, hogy a hagyományos egyházmegyei hittanverseny kérdései idén a Szentév köré épültek. 10 intézmény 7. és 8. osztályos tanulói mérhették össze tudásukat az érdi Marianum intézményében, iskolánkat Bugyik Laura és Paizs Loréna Ibolya képviselték.

A jó hangulatú versenyen érdekes, izgalmas feladatok váltották egymást. Puzzle kirakása, a Szentévvel kapcsolatos ismeretek, a Szentkapu képeinek jelentése, a reményről szóló tanítás a Szentírásban, a Szentév logójának értelmezése, Szent Rita életének fontos eseményei és szintén Szent Rita életéről szóló film egy részletének megtekintése, majd a hozzá kapcsolódó kérdések megválaszolása. Lányaink a versenyen Vargyas Jánosné Angéla néni beszámolója szerint tisztesen helytálltak, a középmezőnyben végeztek. Természetesen gratulálunk, hittanból jár az ötös.
1823-ban ezen a napon tisztázta le és jelölte meg dátummal a Himnusz kéziratát Kölcsey Ferenc, 2022-ben pedig az Országgyűlés határozott arról, hogy január 22-ét a magyar kultúra napjának kell tekinteni. A határozat szerint "Kölcsey Ferenc Himnusz című költeménye a nemzeti összetartozás egyik fontos sarokköve, a több mint ezeréves magyar államiság nemzeti jelképe.” A mű eredeti kéziratát Kölcsey saját kezű aláírásával az Országos Széchényi Könyvtár őrzi. Kölcsey 1838 augusztusában hunyt el, így nem tudhatta, hogy a költeménye később milyen szerepet tölt be majd a magyarság életében. Erkel Ferenc 1844-ben nyerte el a lehetőséget, hogy megzenésítse a Himnuszt.
Iskolánkban Pirosné Kocsis Anna tanárnő munkájának köszönhetően faliújságon és tablókon keresztül megismerkedhettek tanulóink a Himnusz költőjével, a magyar kultúra és tudomány jeles alakjaival, s kedvenc költőjét, meséjét, regényét vagy népdalát is felragaszthatta mindenki a folyosó egyik táblájára. S természetesen a Himnuszt is elszavaltuk, mindegyik évfolyamunk 1-1 versszakot.

1. óra: 8 – 8.45
2. óra: 9 – 9.45
3. óra: 10 – 10.45
4. óra: 11 – 11.45
5. óra: 12 – 12.45
6. óra: 13 – 13.45
7. óra: 14 – 14.45
7012 Alsószentiván, Béke u. 112.
info@fatimai.hu
+36-25/504-710
www.fatimai.hu